AKTUALNOŚCI

I kolejne fotki

27 września 2019

Zapraszamy do oglądania kolejnych zdjęć w zakładce Galeria.

Pierwsze zdjęcia

23 września 2019

Już możecie oglądać pierwszą partię zdjęć z Jurajskiego Festiwalu Biegowego. Wkrótce będzie ich więcej. Albumy z fotkami są także dostępne na naszym Facebooku. 😉

Zobacz galerię zdjęć

Dobra pogoda do biegania

17 września 2019

Na weekend zapowiada się bardzo dobra pogoda do biegania - będzie ciepło, ale nie upalnie. Trochę słońca, trochę chmur. Padać nie powinno (przynajmniej tak pokazują dzisiejsze prognozy). Ale nawet gdyby padało - przecież biegać można w każda pogodę, prawda? 🙂

Szczegółowe prognozy pogody

Depozyty, przepaki i schemat

16 września 2019

Gdzie i kiedy zostawić i odebrać depozyty i przepaki? Ile worków na każdy przepak? Czy przepaki będą pod dachem? Odpowiedzi an te pytania znaleźć można w zakładce:

Depozyty i przepaki

A tak wygląda schemat wszystkich tras.

A po bieganiu… Juromania

16 września 2019

Najbliższy weekend na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej to sporo atrakcji. Można pobiegać na trasach JURAJSKIEGO FESTIWALU BIEGOWEGO, a w wolnych chwilach zajrzeć na "Juromanię", czyli święto Szlaku Orlich Gniazd. Będą pokazy rycerskie, koncerty, zabawy i mnóstwo innych atrakcji. A wszystko blisko naszego centrum imprezy - najbliższe miejsca to siedziba GOPR w Podlesicach, zamki Bąkowiec, Ogrodzieniec i Bobolice.

Szczegółowy program imprezy

Już tylko tydzień…

13 września 2019

Już tylko tydzień pozostał do statu pierwszej edycji Jurajskiego Festiwalu Biegowego! Tym z Was, którzy planują wziąć udział w imprezie, ale jeszcze się nie zgłosili przypominamy, że najlepiej można to zrobić poprzez formularz rejestracyjny.

Medale na Jurajski Festiwal Biegowy w produkcji. Ciekawostką jest to, że każda trasa będzie miała swój własny medal!

Uruchomiliśmy zapisy na Bieg dla dzieci i Bieg rodzinny. Oba biegi odbędą się nieopodal centrum zawodów. Jako że nie będzie prowadzona żadna oficjalna klasyfikacja (charakter rekreacyjny) nie będzie także nagród za zajęte miejsca. Natomiast każde dziecko po ukończeniu trasy otrzyma drobny upominek.

Bez Sprintu na Górę

3 września 2019

W tym roku niestety nie odbędzie się Sprint na Górę. Zapraszamy do startu w pozostałych biegach.

Mapa trasy JURA ULTRA 200!

30 sierpnia 2019

Jest i wyczekiwana mapa trasy JURA ULTRA 200! Jej obecny przebieg to wynik długich ustaleń i konsultacji. Miała być nieco inna, jednak w obecnym kształcie jest krótsza, ale za to trudniejsza (aż 8104 m przewyższeń)!
Ponieważ trasy JURA ULTRA 200 przebiega po tym samym terenie co trasa JURA ULTRA 100 będzie oczywiście bardzo urozmaicona i z pięknymi widokami. I wymagająca! 🙂

Trasa składa się z dwóch pętli. Różnią się one jednym odcinkiem o długości 10 km. Aby łatwiej było zaplanować start i poruszać się po trasie podzieliliśmy ślad na dwie części.

Zobacz trasę JURA ULTRA 200

Główne parametry trasy po zmianach:
• JURA ULTRA 200

Długość trasy: 202 km
(pętla 1 - 95,8 km; pętla 2 - 106,2 km)
Przewyższenia: łącznie 8104 m - w górę: 4052 m / w dół: 4052 m
(pętla 1 - łącznie 3744m - w górę: 1872 m / w dół: 1872 m; pętla 2 - łącznie 4360 m - w górę: 2180 m / w dół: 2180 m)

Baza noclegowa w okolicy Podlesic jest bardzo duża i urozmaicona. Można znaleźć zarówno hotele, pensjonaty, jak i kwatery agroturystyczne. My polecamy kilka dobrych i sprawdzonych obiektów.

Zobacz listę obiektów

Po opublikowaniu informacji o trasie JURA TRAIL 50 pojawiły się pytania czy możliwe jest wydłużenie limitu czasu, bowiem profil jest dość wymagający (długość 55, 2 km, a przewyższenia 2632 m). Sprawdziliśmy możliwości techniczne i... okazało się, że możemy wydłużyć limit czasu o 2 godziny. Nowy limit na trasę JURA TRAIL 50 wynosi zatem 10 godzin (zamknięcie mety o godz. 21.00).

Mapa trasy JURA ULTRA 100!

13 sierpnia 2019

Jest i mapa trasy JURA ULTRA 100! Trasa bardzo urozmaicona i z pięknymi widokami. No i oczywiście z kilkoma niezłymi podbiegami. 🙂
Będzie nie tylko ciekawa dla zawodników, ale też dla publiczności - łatwo dotrzeć do najbardziej widowiskowych miejsc i kibicować. Zwłaszcza że dużo dziać się będzie wokół Podlesic i Góry Zborów.

JURA ULTRA 100

Parametry trasy po drobnych zmianach:
• JURA ULTRA 100 - dystans: 106,2 km, przewyższenia: łącznie 4360 m - w górę: 2180 m / w dół: 2180 m.

Przebiegi tras w lasach

31 lipca 2019

Wciąż trwają uzgodnienia przebiegów tras. Mamy już zgodę Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Teraz kolejne inspekcje terenu z leśnikami, a potem czekamy na podpisanie stosownych dokumentów z nadleśnictwami.

Najbliższe startu i mety miejsca postojowe dla zawodników i kibiców znajdują się w Zajeździe Jurajskim, w Hotelu Ostaniec, a także na terenie miejscowości Podlesice (parkowanie zgodnie z przepisami ruchu drogowego).

Zobacz mapkę

Pytaliście nas o mapy i profile tras. I są! Choć uzgodnienia przebiegów nadal trwają pokażemy Wam jakie mamy plany. Na razie dla tras JURA TRAIL 10, 25 i 50, a za kilka dni dla tras JURA ULTRA 100 i 200.

• JURA TRAIL 50
• JURA TRAIL 25
• JURA TRAIL 10

I tak skorygowane warianty tras będą miały teraz:
• JURA TRAIL 50 - dystans: 55,2 km, przewyższenia: łącznie 2632 m - w górę: 1316 m / w dół: 1316 m
• JURA TRAIL 25 - dystans: 26,5 km, przewyższenia: łącznie 1384 m - w górę: 692 m / w dół: 692 m,
• JURA TRAIL 10 - dystans: 10,4 km, przewyższenia: łącznie 636 m - w górę: 318 m / w dół: 318 m.

Co czeka na Was w lipcu? Wiele nowych informacji. Będą mapy i profile tras, nowi sponsorzy i partnerzy, garść informacji technicznych. A pierwsze już za kilka dni...

W maju i czerwcu organizowaliśmy cykl rodzinnych biegów na orientację. Zawody Family Challenge odbywały się w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku. Wystartowało w ich niemal 1000 osób. Było sportowo, rodzinnie i wesoło! Zapraszamy latem i jesienią na kolejne edycje! Więcej informacji na stronie: www.familychallenge.pl

Pora na profile trasy JURA ULTRA 200 i JURA ULTRA 100. Podobnie jak dla tras TRAIL nie są one jeszcze w wersji ostatecznej, ale już można zobaczyć, że Jura to nie jest płaski teren.

JURA ULTRA 200
JURA ULTRA 100

Przedstawiamy profile tras JURA TRAIL 10, 25 i 50. Są to jeszcze wersje robocze, czyli nie ostateczne. Mogą zostać zmienione, albowiem trwają uzgodnienia dotyczące przebiegu i zabezpieczenia trasy.

JURA TRAIL 50
JURA TRAIL 25
JURA TRAIL 10

Oficjalny objazd tras

24 maja 2019

Dziś odbył się oficjalny objazd tras z policją i uzgodnienia dotyczące zabezpieczenia najważniejszych miejsc podczas Festiwalu. A wszystko po to, abyście mogli nie tylko podziwiać jurajskie widoki, ale także czuć się bezpiecznie podczas zawodów

45 godzin! To nowy, dłuższy limit czasu na trasę JURA ULTRA 200. Jako że pojawiło się sporo pytań, czy da się wydłużyć limit czasu na tę najbardziej wymagającą z naszych tras, zmieniliśmy plan organizacyjny i udało się! Tym samym zmieniła się godzina startu (na 17.00), co dało dodatkowych 5 godzin na pokonywanie trasy.

Informacje o trasach

15 maja 2019

W zakładkach poszczególnych biegów dodaliśmy podstawowe informacje o trasach. Niebawem dodamy tam także profile tras.

Spotkaliśmy się w Starostwie Powiatowym w Zawierciu z przedstawicielami samorządów, policji, straży pożarnej i innych instytucji w sprawie omówienia planowanych przebiegów tras i ich zabezpieczenia. Kolejnym krokiem będzie objazd wspólnie z policją najważniejszych miejsc na trasach (tam, gdzie trasy przebiegać będą przez drogi publiczne) i opracowanie szczegółowego planu zabezpieczenia. Dziękujemy wszystkim za przybycie i aktywny udział w spotkaniu.

Zdjęcia ze spotkania

Jeszcze kilka dni musimy wstrzymać się z publikacją porcji danych o trasach (w tym profili), bowiem 10 maja odbędzie się ważne spotkanie związane z przebiegiem i zabezpieczeniem tras. Ale jako ciekawostkę możemy zdradzić planowane sumy przewyższeń (w górę i w dół) na poszczególnych biegach:

• JURA ULTRA 200 - dystans: ok. 200 km, przewyższenia: ok. 6800 m,
• JURA ULTRA 100 - dystans: ok. 100 km, przewyższenia: ok. 4300 m,
• JURA TRAIL 50 - dystans: ok. 50 km, przewyższenia: ok. 2400 m,
• JURA TRAIL 25 - dystans: ok. 25 km, przewyższenia: ok. 1400 m,
• JURA TRAIL 10 - dystans: ok. 10 km, przewyższenia: ok. 650 m,
• SPRINT NA GÓRĘ - dystans: ok. 1 km, przewyższenia: ok. 100 m.

A zatem płasko raczej nie będzie. 🙂

I nadszedł ten wyczekiwany dzień - wystartowały zgłoszenia internetowe! Zapraszamy do rejestracji udziału na JURAJSKI FESTIWAL BIEGOWY! Od dziś można zgłaszać się na sześć biegów: ULTRA, TRIAL i SPRINT NA GÓRĘ (formularz online), natomiast na biegi: RODZINNY i DLA DZIECI zgłoszenia ruszą niebawem.

Zamieściliśmy regulamin zawodów dla tras ULTRA, TRAIL i SPRINT. A już lada dzień uruchomimy formularze zgłoszeniowe.

Rekonesans tras – 400 km

14 kwietnia 2019

Pobiegaliśmy sobie ku chwale zawodów! Przez dwa dni sprawdziliśmy wszystkie zaplanowane trasy i kilka dodatkowych wariantów. Łącznie ponad 400 km przez jurajskie zamki, skały i lasy. I pogoda też dodała nam wrażeń - w sobotę rano był śnieg i lekki mrozik, a w niedzielę słońce i +18 st. 🙂

Nagły powrót zimy

13 kwietnia 2019

Cały tydzień było ciepło i słonecznie, więc wybraliśmy się na Jurę, aby przebiec wszystkie trasy i dokonać dokładnych pomiarów. Sobotni poranek powitał nas jednak zupełnie inną aurą i widokami. Wszystko wokół Podlesic było zaśnieżone. Czyżby zima powróciła?

Ataki hakerskie

11 kwietnia 2019

Od dwóch dni nasza strona jest atakowana przez hakerów. Walczymy z tym i już wkrótce wszytko powinno działać poprawnie.

Do grona patronów honorowych dołączył p. Krzysztof Smela, Starosta Częstochowski. To kolejna wskazówka, gdzie będą przebiegać trasy zawodów. 🙂

Rekonesans w terenie

10 kwietnia 2019

W najbliższy weekend wybieramy się po raz kolejny na Jurę. Tym razem, poza mnóstwem spraw formalnych, ruszamy też sporą grupą w teren, aby sprawdzić i pomierzyć kolejne odcinki tras.

Dziś otrzymaliśmy oficjalną informację, że patronat honorowy nad Jurajskim Festiwalem Biegowym objął Pan Jakub Chełstowski, Marszałek Województwa Śląskiego.

Ambasadorzy Festiwalu

15 marca 2019

Grono ambasadorów Festiwalu to pięcioro wyśmienitych i utytułowanych biegaczy: Dariusz Kruczkowski, Sylwester Lepiarz, Kinga Pachura, Miłosz Szcześniewski, Daniel Wosik. Na swoim koncie mają wiele znakomitych wyników w biegach górskich, ulicznych, przełajowych, na hali i stadionie. Poznajcie osiągnięcia naszych ambasadorów!

Miło nam poinformować, że patronem honorowym Jurajskiego Festiwalu Biegowego został Generał Roman Polko, były dowódca elitarnej jednostki GROM. Pan generał jest pasjonatem sportu, startuje w biegach ulicznych i górskich oraz triathlonie. Brał udział m.in. w organizowanym przez nas biegu górskim w Ustroniu (Bieg na Czantorię). Kto wie, może we wrześniu będzie okazja zmierzyć się z p. generałem na jurajskich szlakach.

Startujemy!

1 marca 2019

Nie tak dosłownie. 🙂 Na razie tylko strona internetowa. Przed nami wiele miesięcy pracy organizacyjnej, aby przygotować nowe i ciekawe wydarzenie: JURAJSKI FESTIWAL BIEGOWY. Zaplanowaliśmy aż 8 biegów w niezwykle malowniczym terenie – trasy przebiegać będą przez liczne skały, ostańce, zamki i warownie. Przekonajcie się sami, jak piękna jest Jura Krakowsko-Częstochowska.